یادوخاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

یادوخاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

یادوخاطره شهدا
زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا،کمتر ازشهادت نیست-مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۱ ب.ظ

نحوه شهادت شهید محمد علی دولت آبادی


شهید محمّد علی دولت آبادی،اولین شهید گشت 110 فاتب


شهید محمّدعلی دولت آبادی در تاریخ 71/12/22 درخانواده ای مذهبی به به دنیا آمد.در سال 89 وارد نیروی انتظامی شده بود و 8 ماهی بود که بعد از اتمام دوره آموزشی اش به عنوان گشت موتوری در کلانتری 120 سید خندان مشغول به کار شده بود.

به گفته پدرش، او از همان دوران کودکی دوست داشت پلیس شود. به همین خاطر بعد ازاتمام دوره دبیرستان و گرفتن دیپلم برای استخدام در نیروی انتظامی اقدام کرد.

 عصر20 مرداد مصادف با 21 رمضان  حدود ساعت  6/30 بعدازظهر و پس از اینکه لباس پلیس را به تن کرد، از خانه خارج شد تا به محل کارش در کلانتری سید خندان برود.

شهیدمحمدعلی دولت آبادی بعد از حضور در کلانتری، سوار موتور پلیس شد تا برای گشت زنی به خیابان خواجه عبدالله انصاری برود. و گروهبان جوان در خلوتی خیابان شروع به گشتزنی کرد.

ساعت حدود 8/15  بعدازظهر بود که او ناگهان متوجه پراید سفید رنگی شدکه دود غلیظی در خیابان به راه انداخته و با سرعت در حرکت بود. مامور پلیس به ماجرا مشکوک شد. حس پلیسی به او می گفت که حتما راننده پراید ریگی در کفشش دارد که با این وضعیت و بدون توجه به ماشینش به راهش ادامه می دهد. به همین خاطر شماره پلاک ماشین را به مرکز مخابره کرد و بعد از استعلام شماره پلاک، معلوم شد که خودروی پراید سابقه سرقت دارد.

حدس مامور جوان درست بود و وقتی متوجه شد خودرو سرقتی است، آژیر موتور را روشن کرد و با تعقیب خودروی پراید، به راننده دستور ایست داد. چند دقیقه از شروع ماجرا گذشته بود و خیابان های خلوت شهر به راننده پراید اجازه می داد تا هر لحظه با سرعت بیشتری به فرار ادامه دهد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۸ ، ۱۹:۴۱
جامانده ازقافله